Mathijs en Johanna

Bed bugs

In navolging van ons laatste verhaal en de foto's, hebben we nog 1 verhaal uit Cambodja! We verbleven in Royal Guesthouse en zoals jullie weten waren er bedbugs in onze kamer. Vet balen, maar ze hadden een andere kamer voor ons. Deze zag er een stuk beter uit en geen bloedvlekjes op het matras (die we redelijk grondig hadden geinspecteerd). We zijn de hele dag op pad geweest (zoals geschreven in het laatste verhaal). 's Avonds ben ik (Johanna) als een soort menselijk lokaas op het bed gaan liggen, in de hoop dat er geen bedbug tevoorschijn zou kruipen. Het leek goed te gaan. Maar.... We lagen nog even tv te kijken en ja hoor vanuit de hoek komt er ineens een redelijk grote op Mathijs afgelopen die hem direct heeft afgemaakt. Vet balen, zeker ook omdat het al 22.00 uur was en we het niet erg zagen zitten om nog op zoek te gaan naar een andere slaapplek... Met het lijkje op een stokje ben ik daarom maar naar de receptie gelopen. Het meisje excuseerde zich steeds en vroeg of we dan weer een andere kamer wilden, zeker zonder bedbugs. De vraag is of ze het nou vervelend vond omdat ik zo'n 30 beten had of dat er ook nog andere gasten bij de receptie stonden?!? De vraag was wel of we onze tassen boven wilden laten...
Met dit nieuws ging ik maar weer naar boven en hebben we de tassen op een tafel in het midden van de kamer gestapeld nadat we eerst 5 minuten besluiteloos naar elkaar hebben zitten kijken over deze ontwikkelingen... Toen we beneden kwamen was de toegang naar de receptie (waarachter onze kamer lag) afgesloten met een hek. Hebben wij weer! Na was handen en voetentaal naar de bewaker konden we dan toch naar binnen! Het bed werd uiteraard onderste boven gekeerd, weer leek het wel okay. Er zaten wel weer wat vlekjes op de lakens (de jongen die dus net keihard tegen ons staat te beweren dat ze nog nooit bed bugs hebben gehad en wij ze waarschijnlijk in onze bagage hebben meegenomen stond mooi te liegen). Na een douche en een uur ijsberen of we nu wel of niet in het bed zouden stappen zijn we maar op de stoel en de wc gaan zitten. We besloten dat we niet in het bed wilden liggen en morgen direct uit zouden checken (als we om 6.00 uur ten minste weer naar buiten konden lopen)!! We hebben van alles geprobeerd en op verschillende manieren geprobeerd om met 3 tassen en 2 personen op 1 (niet comfortabele houten) stoel te gaan slapen.

Je raad het al, dit werd natuurlijk niets. Inmiddels al 2.45 uur besloten we dan toch maar in het bed te gaan liggen en om het uur de wekker te zetten om te checken op bedbugs. Ik had al mijn bulten met pen gemarkeerd dus dit was makkelijk na te gaan... Wat een rampennacht!

Danielle

Hey Jo en Thijs,

Jeetje, jullie maken wat mee zeg! Niet alleen overdag maar ook 's nachts zijn jullie druk in de weer. Maar jullie vervelen je iig niet! Gaaf om te lezen en te zien.

Hou ons op de hoogte!
Groetjes, Danielle

Erwin en Margreet

Hey, het is te hopen dat de bedbugs nu achter de rug zijn en je ze niet in je tas hebt meegenomen. Wij zitten nu op de boot richting Ierland en jawel de zon schijnt! Veel plezier daar en we horen van jullie.
Groetjes, Erwin en Margreet

alice van der Laan

Dag Johanna en Mathijs! Nou, ik had vandaag wel wat in te halen aan verhalen en foto's... Heb het allemaal doorgeploegd. Hartstikke leuk! (Maar ik ben niet jaloers, geloof ik...). Vooral die uitrust-foto's vind ik geestig.
Als jullie terugkomen ben ik net naar Walcheren vertrokken voor een paar weken. Niéts te beleven, maar zóó heerlijk... (Het ergste dat we daar kunnen meemaken zijn de kwallen bij oostenwind.) Nog heel fijne laatste dagen wens ik jullie, en voor straks: gezonde en behouden thuiskomst! Met hartelijke groet,
Alice

tante Han en oom Jan

Zo, eindelijk een berichtje van ons, heb net wat verhalen gelezen en foto's bekeken, jullie hebben heel wat beleefd en gezien!!! Wij hebben ook een mooie vakantie gehad, veel gewandeld en mooi weer gehad!
Je oom's mountainbike avontuur had een staartje, hij is bergafwaarts gevallen, dus wat schaafwonden!!genieten jullie er nog maar van!! Doei.......

Margo Kellner

Zo wat maken jullie veel mee.Wij zijn gisteren ook weer terug gekomen uit Ierland.Het was daar beter weer dan hier ,lijkt wel herfst.Je zou het andersom verwachten.Maar we hebben veel cultuur gesnoven.Ook zijn we op een mooi eilandje geweest en hebben zeehondjes gezien.Jullie horen de verhalen wel van Margreet.Nog een fijne paar dagen en tot ziens Margo

Esther

Ha lieve Jo en Matthijs,
Wat een superverhalen en foto's allemaal!! Ik vond het gisteren na 3 weken Drenthe al heftig om weer terug te zijn, hoe zal dat maandag voor jou zijn?? Wij zijn in ieder geval heel blij dat je weer terug komt, we zullen alleen hele gezellige patienten bij je inplannen!
Goeie terugreis en tot snel!
Liefs, Esther