Mathijs en Johanna

De Koh's van Thailand

Het is al weer een tijdje geleden, maar daar zijn we weer. In een notendop zullen we proberen op te schrijven wat we gezien, beleefd en gedaan hebben!

Onze laatste dag in Bangkok hebben we heel relax gedaan. De enige inspanning (wat eigenlijk een ontspanning had moeten zijn) was de Thaise massage. We werden een uur lang uit elkaar getrokken en het bleek dat we leniger waren dan we dachten. De dagen hierna hebben we rond gelopen met (spier)pijn. De volgende dag zag ik ook dat de vingerafdrukken van de masseuse zich rond mijn knieschijf hadden genesteld. Maar goed, we zouden het kort houden. We namen de nachtbus naar Chumporn (een VIP-bus :D) om vanaf daar de boot te nemen naar Koh Tao. De chauffeur was erg trots op zijn airco en maakte hier flink gebruik van. Haverwege de nacht lagen we met een tshirt korte en lange mouwen, jas en het dekentje dat we hadden gekregen. En dat noemen ze VIP, wij meer een rijdende vrieskist (zie de foto)...

Maar goed, de volgende dag kwamen we moe en vies aan op Koh Tao, waar we heel stoer in een 4x4 terreinwagen (achter in de bak) naar ons duikresort gereden. We voelden ons ontzettend stoer zo hobbelend en stuiterend over de off road wegen van Koh Tao. Wat hierna vies tegen viel, was dat we te horen kregen dat we een film over het duiken moesten kijken die minstens 3 uur zou duren. Hiervoor moesten we ons om 14.00 uur melden. Je kunt natuurlijk wel raden hoe dat ging na een nacht in een vrieskist waarin we hooguit 2 uur weg gesuft zijn!! 's Avonds ook nog eens 3 hoofdstukken theorie doornemen. Dit ging gelukkig redelijk snel (Bas nog bedankt voor het lenen van je boek!).

De dagen erop begonnen met theorie in de ochtend en praktijk in de middag. Mathijs bleek al snel een talent te zijn, ik bleef een beetje hangen op het legen van mijn masker. Hoe moeilijk kan het zijn om uit te ademen door je neus. De duiken zelf waren wel erg leuk om te doen. De laatste dag zouden we naar 18 meter gaan en een duik rond de 10 meter. De eerste duik ging nog prima, al bleven we steken rond de 15 meter omdat mijn (Johanna) oren het niet aan konden. De tweede duik moest ik opgeven, het klaren ging niet meer dus meer dan 3 meter naar beneden lukte niet. Mathijs slaagde als natuurtalent met vlag en wimpel voor zijn Padi Open water diver. Zelf ben ik scuba diver (prima, hoef ik ten minste niet nog een duik te doen waarbij ik m'n masker af moet doen en vervolgens leeg maken :-D).

De dagen op Koh Tao zijn omgevlogen en gisteren zijn we met de boot vertrokken naar Krabi. Een grappig eiland waar we een beetje rond gestruind hebben en een paar uurtjes op strand. Ook kochten we daar een waterdichte tas. De Thaise vrouw vroeg 1250 Bath en liet ons vervolgens een bod doen. We voelden ons bijna bezwaard toen we 500 Bath intypte. Gaat ze na een diepe zucht gelijk akoord. Resultaat: 750 Bath van de prijs af en nog geen tevreden gevoel, want ja ze ging wel heel nsle akkoord. Echte Hollanders als we zijn, gingen we een paar tentjes verderop toch even polsen of we niet teveel betaald hadden. Gelukkig bleek dit reuze mee te vallen, waren we toch weer blij.

Vandaag al weer door naar Koh Phi Phi. Een lange reis, met hoge golven. Het begon nog erg rustig, maar we besloten op een gegeven moment toch maar af te spreken naar welk eilandje we zouden gaan zwemmen mochten we toch schipbreuk krijgen. Het is onwijs raar om hier te lopen, wetend dat 26 december 2004 de tsunami over de plaats is gegaan waar wij verblijven. Het is op bepaalde delen ook nog goed zichtbaar... Naast alle grappige en avonturen best wel iets waar je even stil van wordt hebben we gemerkt. Verder hebben we aan sport gedaan, namelijk naar een uitkijkpunt geklommen, waar we onder het genot van een groep luidruchtige Japanners konden genieten van een onwijs mooie zonsondergang!

Nou dat was heel in het kort wat we de afgelopen dagen hebben beleefd. Er zijn weer wat foto's bij gezet, ook nog van Bangkok en Ayuthaya. Iedereen bedankt voor de reacties, heel erg leuk! We houden jullie op de hoogte.

Groetjes vanuit Koh Phi Phi!

Roeland

Ha Aziaten,

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Fijn! Alleen jammer dat de tijd tussen de verhalen toch al een beetje oploopt, maar dat is begrijpelijk hoor, haha. Nog veel plezier, Groetjes!

Bas

Hey vakantiegangers!

Leuk om te lezen! jammer dat duiken toch niet helemaal gelukt is, maar je hebt het in iedergeval geprobeerd toch?

Koh Phi Phi moet erg mooi zijn denk!

Have fun nog en genietze!

arenda

Hallo daar,
Leuk, die 2 groene wezens in die bus! en wat een prachtige zonsondergang, bijzondere momentjes, geniet er van.
Liefs,
Arenxx

Wendy Grootswagers

Hoi Vakantiegangers! Leuk jullie verhalen te lezen en foto's te zien, zo te zien en lezen gaat het prima daar,
we blijven jullie volgen de komende weken, groetjes
van de hele familie

Hanny Schoneveld

Wat maken jullie veel mee, gaaf hoor, ook erg mooie foto's!!!
Wij gaan straks op vakantie, dus duurt 't weer een tijdje voor ik reageer.
Geniet verder van alles, gaan wij ook doen!!!
Groetjes van je tante en oom.

Esther

Ha Johan!
Superleuk om jullie verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Ik vind het een heel raar idee dat jullie gewoon aan de andere kant van de wereld zitten en eigenlijk ben ik natuurlijk verschrikkelijk jaloers!
We hebben nog steeds geen vervanger voor je en Tariq is deze week ook vrij, dus we missen 72 uur, maar maak je daar verder maar geen zorgen over :D. Linda en ik houden de tent wel draaiende!
Geniet ervan! Doeg! Esther

Stephan

Ha Jo en Thijs,

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar!! Ik ben sowieso benieuwd naar de uitgebreidere versie maar die komt wel na terugkomst! Ook nog even een update van deze kant! Weer is matig deze week, gister ledenvergadering (met de vaste groep haha) en morgen einddag met het feest. Daarna gaat iedereen hier echt in de vakantiemodus!! Ik houd jullie berichten in de gaten en veel plezier verder...

Tineke

Hoi Mathijs en Johanna,

Van oma gehoord van jullie reisblog. Leuk! Zo te lezen en te zien vermaken jullie je prima. Nog heel veel plezier, wij gaan zo eten met de familie ter gelegenheid van oma's 85e verjaardag. Helaas in het hier koud en regent het, wat een zomer ;-(

JW

Hoi Thijs en Jo

Superleuk om jullie verhalen te lezen, bij mij is inmiddels al aardig de klad ingekomen. Hier veel regen en temperaturen onder de 20 graden, dus zit duidelijk op het verkeerde continent.

Mooie reis en hou jullie verslagen in de gaten

Arenda en Martijn

Toch jammer dat we jullie tassen niet mochten sjouwen. Daar krijgen jullie nog spijt van als jullie spulletjes blijven kopen! Trouwens wij hebben ook Aziatisch gegeten.....:-) (zonder nare gevolgen). Haha. Slaap lekker en tot gauw...geeeeuwww....