Mathijs en Johanna

En daar zijn we weer...

Sawadee!
allereerst excuus voor weer een mailtje dat we weer wat hebben geschreven, maar we maken ook zoveel mee. Vanochtend door de wekker geslapen. Na het ontbijt liepen we richting Grand Palace maar werden we aangesproken door een Thaise vrouw. Ze wilde toch wel heel graag weten waar onze bruine armen vandaan kwamen (of eigenlijk onze witte binnenkant). Ze vroeg ons de hemd van het lijf en voor dat we het wisten zaten we met enig wantrouwen achter in een tuk tuk die ons voor 10 Baht (=20 cent) p.p. de hele dag zou rondracen.

We scheurden van de grote Boedha (zie foto) langs de TAT (Thaise VVV) naar de geluksboedha. Omdat het Boedha Holiday was mochten we hier naar binnen (en kunnen we dus nu als 1 van de weinig Nederlanders zeggen dat wij Boedha Geluk hebben gezien). Zie ook de foto waar we op onze sokjes voor een Boedha staan. Nadat we min of meer gedropt werden bij een pakkenwinkel (waar Mathijs een pak liet aanmeten) was het tijd om te gaan eten. Onze Tuk Tuk-driver vroeg of we echt Thais wilde eten. En helden als we ons de hele dag al voelden zeiden we ja. Een paar minuten later zaten dan ook langs de weg op een plastic stoeltje tussen de locals te wachten op ons 'straateten'. Na ook dit weer overleefd te hebben zijn we doorgegaan naar de gouden berg. Dit is een tempel op een heuvel, waarbij de beklimming het beste te vergelijking is met een bezoek aan de vlindertuin van een dierentuin (geur, warmte en vochtigheid). Het uitzicht was het zeker waard.
Vervolgens weer onze Tuk Tuk opgezocht (wat een engelengeduld heeft deze man met ons gehad) en naar Grand Palace geraced. Hier namen we afscheid van onze Tuk Tukker en hebben wij ons 2 uur vermaakt in tussen de bling bling Wats (tempels).

Daarna rustig terug naar huis gelopen, een hapje gegeten en de planning voor morgen gemaakt. Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte en duiken wij ons bed in.
Voor degene die het wil weten, het straateten heeft geen nare gevolgen gehad ;-) en smaakte goed.
Laa Kawn (ofwel tot ziens)

Marjan

Hoi Mathijs en Johanna, leuke verhalen en leuke foto's. Al een hoop meegemaakt! Ik ben benieuwd naaar jullie volgende avonturen!

opa

ik vind het heel knap hoe jullie zo alles uitzoeken. En dat jullie het laatste stukje vanaf grand palace terug naar jullie hostel nog konden lopen!
Groetjes opa, geniet er maar van

Jeroen

Wat leuk allemaal ik hoop dat jullie nu wel een goede nacht maken ondanks alle indrukken benieuwd wat morgen jullie brengt groeten Jeroen

Richard en Ria Buitenhuis

Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Wij volgen jullie op de voet.
Een hele leuke en fantastische ervaring.

Hou jullie taai en we zien uit naar het volgende verslag.
groetjes Richard en Ria

Margonda

Hoi Johanna en Mathijs, leuk om jullie belevenissen te lezen..de groetjes van alle koekiemonsters van de db,
we missen je nu al.......dat verhaal van het vliegtuig met "de terrorist"zal ik aan meneer H lager vertellen:)

Mieke

hoihoi,
super leuk dat jullie al zo uitgebreid verslag hebben gedaan.de tuktuk is een enig vervoersmiddel, is het erg warm?past het pak nog wel bij jullie bagage? nou have fun! x mieke

Danielle

Jeetje, zo kort geleden pas vertrokken en nu al een berg aan verhalen! Super!

Enjoy en tot het volgende verhaal :)

Groetjes, Danielle